Rodzaje certyfikatów SSL

Certyfikat SSL. Jeden z czynników pozycjonowania stron www, ale czy na pewno pomaga? Pozycjonerzy muszą się dostosować.

Certyfikaty SSL służą do potwierdzenia wiarygodności witryny internetowej lub wiarygodności organizacji czy też firmy będącej właścicielem odwiedzanej strony WWW. Certyfikaty zapewniają szyfrowanie danych, które przesyła się pomiędzy serwerem a użytkownikiem, w dwie strony. Są one szczególnie ważne w przypadku danych poufnych czyli takich jak dane transakcyjne czy użytkownika, różne hasła dostępu itd.

Certyfikaty zostały podzielone na trzy grupy: DV, OV, EV. Podział ten nastąpił w oparciu o ich przeznaczenie i walidację.

Certyfikaty EV weryfikują najdokładniej. Używa się ich przede wszystkim w sklepach internetowych, w których jest duży ruch czy w witrynach, które przetwarzają duże ilości danych osobowych czy płatności. Używają ich także w serwisach bankowości internetowej.

Certyfikaty DV to podstawowe certyfikaty. Uzyskanie ich związane jest z minimalnymi formalnościami , a procedury są szybkie i proste. Wystawia się je dopiero po zweryfikowaniu prawa do posiadania domeny. Aby je wystawić niezbędne jest podanie administracyjnego adresu e-mail w domenie, dla której wystawia się ten certyfikat. Można też użyć pliku aktywacyjnego, umieszczanego na serwerze. Czas wystawienia danego certyfikatu wynosi do 24 godzin po zaksięgowaniu płatności.

Certyfikaty OV wystawia się podstawie zarówno weryfikacji prawa do posiadanej domeny jak i danych kontrahenta. Potwierdzają one wiarygodność strony internetowej, a także wiarygodność danej organizacji.

Koszt takich certyfikatów, poczynając od tych na najprostszym poziomie zabezpieczeń to przeważnie około kilkadziesiąt złotych. Są one wystarczające dla małej witryny internetowej czy bloga.

Certyfikaty są niezbędne jeśli zapisuje się i przetwarza dane, jeśli sprzedaje się przez internet za pomocą kart kredytowych lub płatności online, lub jeśli publikuje się informacje wymagające uwiarygodnienia czy przekazuje się swoje poufne dane za pomocą sieci.

Google uznało, że każda strona musi mieć certyfikat bezpieczeństwa i to wpływa na efekt pozycjonowania strony www, ale czy strony czy sklepy internetowe nadal są bezpieczne? Oczywiście nie. Nadal haker może się włamać i ukryć złośliwy kod…

Generalnie zmiana z http na https może nie mieć różnicy, jednak każdy szczegół ma znaczenie. Nawet taka sama jak zmiana z www na bez www czy odwrotnie. Dla Google to nowa domena. Robimy przekierowanie 301 i tylko tyle, że dostosowujemy się do standardów przez firmę Google. Nasza strona wyświetla się prawidłowo w Google Chrome i użytkownik nie jest powiadamiany o tym, że nasza strona jest niebezpieczna do przeglądania czy kupowania.

To według mnie jest „widzi mi się” Google, które nie powinno mieć miejsca aczkolwiek posiadanie czegoś czego nie ma konkurencja daje wyższe szanse w rankingu i im więcej tych czynników tym lepszy efekt pozycjonowania strony www. Poza tym sam możesz ocenić – wystarczy wpisać w google interesujące Cię słowa i przeanalizować czy strony zawierają w adresie https:// czy też nie.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Głosowało 2 co dało średnią: 5,00 z 5)

Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *