pozycjonowanie seo

Pozycjonowanie a SEO, czym różnią się te pojęcia?

Pojęcia pozycjonowania strony i SEO to jest to samo.  Dużo osób z branży tłumaczy to dosłownie jako search engine optimization, czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarki czy wyników wyszukiwań. Szkoda, że jeszcze nie znaleźli różnic między pisaniem tego przez ‚z’ czy przez ‚s’ (optimisation) zależnie od kraju (USA, Australia, Anglia, Irlandia, Szkocja, itd…). Sami sobie utrudniają, powodując dodatkowy ból głowy, jakby nie mogli się skupić nad pozycjonowaniem pod kątem słowa ‚pozycjonowanie’.

Prawda jest taka, że w Polsce jest pozycjonowanie i optymalizacja, poprzez pozycjonowanie rozumiemy wszystko – działania zarówno na stronie i poza stroną, poprzez optymalizację – działania tylko na stronie www. Za granicą natomiast istnieją pojęcia jako ‚SEO’ czyli wszystkie działania mające na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwań i dzieli się na ‚on page SEO’ – na stronie i ‚off page SEO’ – poza nią. Można skorzystać z informacji na wikipedii, jeśli ktoś ma wątpliwości: https://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization

On page SEO to nic innego jak optymalizacja kodu strony, plików, które opisałem tutaj. Czyli działania na stronie www, począwszy od optymalizacji ogólnej kodu strony głównej i innych podstron, plików, podjęcia decyzji co ma być indeksowane a co nie, skończywszy na optymalizacji pod kątem wybranych słów kluczowych czy fraz. Tutaj pojawia się dodatkowy ból głowy, bo klienci nie znają różnicy między słowem a frazą, która jest kilkoma słowami a po angielsku to i to to po prostu ‚keyword’.

Off page SEO natomiast to działanie poza stroną www – przede wszystkim pozyskiwanie linków, ale nie tylko. To także marketing w social media, gościnne wpisy na blogach, podlinkowane i niepodlinkowane nazwy firmy czy imienia i nazwiska (wzmianki na temat firmy czy osoby czyli marki)

Do tego dochodzą analizy pod kątem pozycjonowanych słów co jest najważniejsze, bo może się okazać w trakcie, że pozycjonowanie pod kątem danego słowa nie jest skuteczne, ludzie wchodzą i wychodzą, nie znajdując odpowiedzi na swoje pytanie czy swój problem. Nie warto w to inwestować i poświęcać czasu, trzeba zmienić strategię i zająć się czymś innym.

Reasumując SEO to to samo co pozycjonowanie

Firmy, które publikują artykuły na temat różnic między ‚pozycjonowaniem’ a ‚SEO’ powinny zastanowić się nad wyborem osoby piszącej tekst i dodatkowo sprawdzać co umieszczają na swojej stronie. Ciekawe czy u klientów robią to samo i publikują artykuł bez konsultacji…

Klienci, którzy czytają informacje na ten temat też powinni się zastanowić nad wyborem firmy pozycjonerskiej. Agencja / specjalista SEO czy freelancer piszący błędnie o swojej branży raczej nie jest dobrym wyborem, bo w jaki sposób będzie pisać na inny temat.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *