Linki pozycjonujące

Strategie pozyskiwania linków

Linki od samego początku odgrywają dużą rolę w pozycjonowaniu stron internetowych i nic się pod tym kątem nie zmieniło. Jedynie używanie tak zwanego anchora w linkach może być dość ryzykowne i strona może być ukarana za tego typu linki. Dlatego często można zauważyć, że w artykułach używane są adresy URL strony www a nie na przykład słowo kluczowe, pod kątem którego chcemy aby nasza strona internetowa była znajdowana. Tak jest bezpieczniej. Dużo osób praktykuje ten sposób – zoptymalizować stronę pod kątem odpowiednich słów kluczowych a potem linkować używając tylko adresu URL.

Strategie pozyskiwania linków są różne i na pewno zależą od budżetu. Pozycjonowanie za 500 PLN nie będzie usługą profesjonalną i skuteczną.

Techniki WHITE HAT SEO zakładają napisanie wartościowej treści, do której inni trafią przez przypadek i nagle zaczną dodawać linki jak do wartościowego źródła wiedzy. W praktyce nic takiego się nie dzieje, nic się samo nie robi. Pozycjonowanie kosztuje. Trzeba tworzyć zaplecza pozycjonerskie, czyli mieć sieć własnych stron o różnej jakości i w zależności od tej jakości stworzyć schemat linkowania. Strony trzeba rozwijać, pisanie artykułów kosztuje. Trzeba korzystać z narzędzi, które służą do oceny jakości poszczególnych stron internetowych, z których planujemy linkować. Copywriting i narzędzia kosztują. Kolejny powód dlaczego pozycjonowanie strony nie może być tanie.

Zaplecze też trzeba podlinkować… I tak w koło.

Na stronach, których nie jesteśmy właścicielami też nikt nie umieści artykułu z linkiem za darmo. Nikt tego artykułu później nie podlinkuje. O wszystko musi zadbać specjalista SEO…