audyty SEO

Audyty SEO – analizy strony www i konsultacje

Audyt pozycjonowania może dotyczyć zarówno Twojej strony www, sklepu czy portalu internetowego jak i konkurencji.

Audyt SEO przeprowadzany jest w celu przeanalizowania strony internetowej, portalu czy sklepu online. Następnie, przekazywane są zalecenia i uwagi dotyczące ocenianej strony. Audyt ma na celu ulepszenie pozycjonowania strony w wyszukiwarce, aby zwiększyć ilość odsłon oraz osób, które trafiają na witrynę. Wdrożenie audytu SEO z pewnością zwiększy widoczność w wyszukiwarkach, zwiększy także wynik jakości – quality score w Adwords. Optymalizacja strony docelowej zmniejszy koszt za kliknięcie (CPC).

Każdy robi optymalizację stony www pod siebie i według swoich wytycznych, więc im bardziej doświadczony jest pozycjoner i im bardziej szczegółowe są analizy strony internetowej tym lepsza będzie optymalizacja. Audyt SEO powinien zawierać wytyczne, według których powinny być wprowadzone zmiany. Trzeba wiedzieć co, gdzie i czy w ogóle poszczególne treści powinny znaleźć się w wyszukiwarce, jaka powinna być struktura strony, gdzie poszczególne treści będą prezentowane, jak zoptymalizować elementy serwisu, aby zwiększyć prędkość ładowania.

Jest to o tyle istotne, że Google stawia na jak najbardziej optymalną obsługę użytkowników – czy to osób, czy robotów zajmujących się pozycjonowaniem stron. Dlatego też bardzo ważne jest, aby dostosowywać się do najnowszych preferencji użytkowników najpopularniejszej z wyszukiwarek.

Audyt SEO wykonuje się w kilku najistotniejszych z punktu widzenia pozycjonowania strony momentach: podczas tworzenia strony, tuż po jej utworzeniu, po wprowadzeniu ważnych zmian oraz w sytuacji przejęcia witryny przez nowego właściciela.

Przy tworzeniu strony z reguły pokazuje się projekt specjaliście. Niemożliwe jest przeprowadzenie oceny za pomocą innych narzędzi niż wiedza osoby specjalizującej się w audycie SEO. Na etapie, kiedy strona została utworzona, sprawdza się podstawowe kwestie: ilość słów kluczowych czy kwestie problematyczne związane z meta znacznikami, a uwagi przekazane po audycie właściciel strony powinien wprowadzić niezwłocznie. Podczas wykonywania audytu po istotnych zmianach strony z reguły przeprowadza się analizę porównawczą stanu „przed” i „po” zmianach. W sytuacji przejęcia strony zazwyczaj nie chodzi o wprowadzenie radykalnych zmian w zarządzaniu stroną, ale ocenę, czy dotychczas obrana polityka sprawdza się, czy wymaga modernizacji.

Audyt SEO z reguły wyglądem przypomina książkę – posiada spis treści i rozdziały, jednak ich kolejność i zawartość zależy od dokonującego oceny audytora. Podstawowym celem po audycie jest wdrożenie zalecanych zmian, co w założeniu oznacza poprawę pozycjonowania strony i dochodów związanych z ilością wejść.
Audyt SEO można zamówić, żeby sprawdzić obecnie prowadzone prace nad pozycjonowaniem (efektywność słów kluczowych, optymalizację ogólną całego serwisu i szczegółową danej podstrony, skąd pochodzą linki o jakiej są treści, itd.) lub dostosować stronę do przyszłego pozycjonowania, na przykład przed pojawieniem się dużego portalu w Internecie.

Oczywiście są bezpłatne, darmowe narzędzia do przeprowadzenia audytu SEO online, jednak jeśli nie posiada się technicznego doświadczenia optymalizacji strony internetowej czy sklepu online lepiej zlecić przeprowadzenie analiz i wdrożenie audytu pozycjonowania strony www specjaliście.

Cena audytu SEO zależy od ilości analizowanych stron www. Zapraszam. Na pewno jest o wiele dokładniejszy niż darmowy audyt SEO oferowany przez inne firmy.
Często dodatkowo doradzam w jaki sposób można zwiększyć rozpoznawalność marki.